گرجی مسئول انجمن موسیقی استان یزد :14

برگزاری جشنواره تئاتر استانی افتخار بزرگی برای جامعه هنری یزد است

یزدفردا "مسئول انجمن موسیقی استان یزد با بیان این که برگزاری جشنواره تئاتر استانی افتخار بزرگی برای جامعه هنری یزد است ، اظهار داشت :در این جشنواره ها فرصتی برای اهالی تئاتر پیش می آید تا خودشان را معرفی نمایند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، محمد حسین گرجی پور گفت: تعامل بین هنرمندان با داوران ومخاطبان از دیگر مزایای برگزاری این جشنواره هاست واین مزایا موجب تقویت این تفکر است که هزینه هایی که برای جشنواره ها صورت می گیرد، در اصل یک سرمایه گذاری بلند مدت است.
وی در خصوص ساخت موسیقی تئاتر اظهار داشت : در حال حاضر ساخت موسیقی تئاتر به صورت حرفه ای به صورت معدود انجام می گیرد وبچه های موسیقی با توجه به صحنه وبا خلاقیت خودشان موسیقی را برای تئاتر انتخاب می کند که انتخاب شایسته ای هم است.
گرجی پور یادآور شد : برگزاری جشنواره تئاتر می تواند سکوی پرتابی برای اهالی موسیقی باشد تا بتوانند استعدادهای خود را در چه زمینه ساخت موسیقی وچه در زمینه انتخاب موسیقی محک بزنند.
وی تصریح کرد : ارتباط خوبی بین تئاتر وموسیقی برقرار است واز نظر من یک بازیگر تئاتر باید نیم صدایی داشته باشد تا اگر در نمایشی احتیاج به صدا یش بود به جای لب زدن به صورت حرفه ای خودش این کار را انجام دهد .
به اعتقاد وی،همچنین یک موسیقیدان باید اصول بازیگری را بداند تا بااستفاده از آن موسیقی تاثیرگذاری داشته باشد.

گرجی پور با اشاره به اینکه در موسیقی سنتی حالت خمودگی وسستی وجود دارد عنوان می کند: جوان امروز به دنبال تحرک وپویایی است وباید موسیقی امروز با روحیات او سازگار باشد تا از آن استقبال شود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا